Disse reglene bør alle på gymmen følge!

Ikke bli den fyren eller dama som driter i gymetikette. Disse reglene bør alle følge.

messgym

Hva er vel ikke mer irriterende enn den personen som aldri rydder opp etter å ha brukt halvparten av treningssenterets vektskiver på beinpressmaskinen, som ikke rydder vekk etter markløften, eller personen som har svetta ut en benk men går fra den uten å tørke opp?

Her får du en liste over gym-regler som alle som trener burde følge.

LES OGSÅ – 8 ulike typer på gymmen

Frivektsområdet

1. Tørk av benker og apparater du har brukt. Du dro kanskje ikke på gym’en for å gjøre husarbeid, men ville du satt deg ned i en annens persons kroppsvæsker?

2. Respekter headsettet. Det er ingenting i veien for å slå av en prat når du er på trening, men når folk har head-settet på så har de så og si en lapp med «ikke forstyrr» klistra i bakhodet. rude-gym-guy

3. Rydd opp og sett på plass utstyr du har brukt, om det være vektskiver, bosuball, eller andre ting. Det er faktisk en fin måte å forbrenne noen ekstra kalorier!

4. Ikke bruk speilet på gym’en som baderomsspeilet hjemme. Spar sminkepåførsel og magemuskelbeundring til du kommer hjem. Ikke stå i veien for de som trener.

5. Det finnes forskjellige soner på et treningssenter. Ikke curl i squat-racket, og ikke kjør markløft hvor folk tøyer og varmer opp.

6. Del! Av og til er det knapt med utstyr for alle. La gjerne en fremmed bruke utstyret mens du har pause mellom settene.

7. Ikke sleng fra deg vektene i gulvet med mindre det er lagt opp for det. Ikke alle syns det er like behagelig når det smeller manualer og vekter i gulvet en halvmeter fra øret sitt.

159125315

Kardiosonen

8. Ikke la alt henge og slenge. Det er nok liten sannsynlighet for at bestemoren din skal dukke opp men det er langt fra kardioavdelingen til Roskilde-festivalen.

9. Gi folk litt pusterom. Det er ingen hemmelighet at kardiotrening kan bli litt fuktig av og til, så når det er ti tredemøller å velge mellom, ikke velg den som er nærmeste nabo til marathon-mannen/damen.

10. Gjør det enkelt og hold tredemølle-akrobatikken til et minimum (med mindre du er en av disse folka).

11. Hold tredemøllen mobilfri. Det er best å konsentrere seg om hva du driver med for din egen trygghet. Du vil vel ikke å ende opp som en av disse.

12. Ingen spytting, snørraketter eller annen bakgårdsoppførsel. Tilbringer du mye tid på gym’en så kommer du garantert til å være vitne til rare ting. Best å vaske hendene ekstra grundig etterpå i hvert fall!

13. Ikke marker området ditt. Ikke forvent at håndkle, vannflaske eller fanny pack betyr «dibs» på ellipsemaskinen.

168762051

Garderoben

14. Hygiene først! Selv om noen faktisk er allergisk mot deodorant så er det ingen unnskyldning for andre å lukte som gamle gymsokker. Og nei, cologne eller eu de «noe» er ikke en akseptabel quick-fix.

15. Ta groomingen privat. Napping av hår, tanntrådbruk, og hårføning av alt annet enn håret på hodet er en diger garderobe-fy. Spar de mest intime greiene til du er hjemme på ditt eget bad. ryan-gosling-locker-room

16. Gjem vekk pølsa. Ikke alle vokste opp naken hjemme. Alt som kan minne om stretchøvelser, tøying eller småprating med andre i garderoben før du har fått på deg klærne gjør alle andre utilpass, garantert.

17. Pakk sammen. Alt utstyret ditt fortjener ikke en egen plass på benken. Pakk ned tingene dine så andre gym-gåere får en plass å skifte.

Dom Mazetti oppsummerer garderobeetikette 😀

LES OGSÅ – 44 bud – Oppførsel atferd og holdninger på gymmen

Artikkelen er fritt oversatt fra greatist.com med noen endringer og tilpasninger.

 

Guide i egenmassasje

Guide i egenmassasje

Denne guiden i egenmassasje vil kunne holde skader og smerter på avstand, samtidig som du sparer flere tusenlapper på behandling hvert eneste år.