Sunn, rask og enkel hjemmelaget softis

Banansoftis er eit supert alternativ som hurtigiskrem! Lages på få minutter og nytes med den beste samvittighet.

1713031-7-1404678048524Banansoftis

  1. Modne bananer skjæres i skiver og fryses ned. Dei kan godt oppbevares i fryseren, men dei trenger noken timer for å fryse heilt. En porsjon tilsvarer 1-2 bananer, litt ettersom kor masse du ønsker.
  2. Kjør dei frosne bananbitene i en foodprosessor eller kraftig blender til en softis- konsistens.  Kan hende en liten skvett væske må til, eller la bananbitene tine litt først.
  3. Spis nøytral som den er, med ekstra søtning eller smak til med eventuelle smakstilsetninger – tips under!
  4. Topp med det du måtte ønske.

1713031-7-1404678078338

Varianter av softis

Banansoftisen er søt og god i seg sjølv, men ønsker man variasjon har eg noken tips til dere:

  • Vanilje-softis: eg tilsatte litt sukinmelis m/stevia og eit godt dryss ekte vanijepulver. Du kan bruke vaniljeproteinpulver, vaniljeessens eller andre smaktilsetninger som gir god vaniljesmak.
  • Sjokolade-softis: smak til med kakaopulver og evt. søtning om du vil ha den søtere. Du kan også bruke sjokoladeproteinpulver for meir protein.
  • Peanøtt-softis: tilsett crunchy peaøttsmør, PB2 peanøttpulver og/eller peanøttmel.

Kombiner gjerne fleire, eller bruk fantastien til å lage andre varianter. Frisk frukt/bær og nøtter er også nydelig som topping!

1713031-7-1404678138321

1713031-7-1404678163783

 

Husk å dele isen (og saken) med venner! :)

 

Guide i egenmassasje

Guide i egenmassasje

Denne guiden i egenmassasje vil kunne holde skader og smerter på avstand, samtidig som du sparer flere tusenlapper på behandling hvert eneste år.