Sunn og frisk sorbêt på 3 minutter!

Raskere og enklere blir det ikkje! Hurtigis som lages på 3 minutter og kan nytes med den beste samvittighet.

IMG_0693

Ingredienser, 1 stor porsjon
150 g frossen frukt/bær
120 g naturell yoghurt/kesam eller kokosmelk
Søtning etter smak

Kjør ingrediensane i en kraftig blender eller foodprosessor til en jevn og klumpfri is. Smak til med søtning, her anbefaler eg en pulverisert versjon som løyser seg opp i isen. Eg pleier å bruke 2-3 ss sukrinmelis. Et straks eller frys ned til servering, da må den tine litt i romtemperatur først.

Prøv også frisk og kalorifattig sommergele fra Nora Mathisen.

IMG_0697

Tips!
– Du kan bruke fleire typer frukt eller bær. Bildene viser mangosorbêt og bringebærsorbêt, men prøv deg gjerne fram med jordbær, kiwi, eple, banan, blåbær, skogsbær.
– Du kan også bruke alle slags typer yoghurt. Naturell yoghurt, gresk yoghurt, kesam, yoplait vanilje. For melkefri versjon er kokosmelk eit godt alternativ.

IMG_0765

Topp gjerne med friske bær, nøtter, tørka frukt, kjerner, sjokoladebiter eller det du måtte ønske – og nyt :)

Les også:

Guide i egenmassasje

Guide i egenmassasje

Denne guiden i egenmassasje vil kunne holde skader og smerter på avstand, samtidig som du sparer flere tusenlapper på behandling hvert eneste år.