;
;

Dette må du gjøre for å få god effekt av treningen din

Her får du 4 gode råd til hva du bør gjøre for å få større effekt av treningen din.

lazi

Du gir full gass når du skal trene. Så enkelt er det. Gi det du har og du vil få mer tilbake! Men det er ikke mange som lenger gir alt de har på trening. Langt ifra alle!

Det er på tide med en liten «gut check»!

Hvor ble det av treningsinnsatsen?

Et sted på veien sluttet du å presse deg selv så hardt og treningene har nå blitt til noe du drar deg selv igjennom, istedefor å angripe den med alt du har.

Da du var nybegynner så trengte man ikke gi full gass engang for at det skulle skje ting, men man ga alt man hadde og presset seg gjennom smertene og man elsket hvert eneste sekund av det.

Neste morgen kunne man knapt gå eller sette seg ned på do uten å vræle, og det var bare herlig!

Og hva med gnisten…

Så hvorfor går man ikke lenger inn i hver trening med et ønske om å kjenne det sprenge i musklene, svi i lungene og virkelig føle at man lever?

Kan det være at det er mer komfortabelt å ikke ha det vondt? Kan det være at du ikke ønsker det like mye som du gjorde da du var fersk i gamet? Kan det være at du finner på en rekke unnskyldninger til at du ikke trenger å presser deg hardt lenger?

Eller verst av alt: Tror du at du ikke lenger KAN presse deg selv hardt på trening?

Det er forskjell på å kjøre komfortabelt på 30kg og “føle” muskelen og det å dra like mange repetisjoner på 70kg og heller “føle” at det bruser innvendig!

Du bestemmer resultatet

Jeg sier alltid til kundene mine at du har mer makt selv enn du tror, både til å rehabilitere deg selv og bli kvitt smertene dine og øke styrken og muskelmassen din, men….

Det krever skikkelig egeninnsats! Enkelte liker ikke å høre dette svaret, men det er det eneste ærlige.

Dette kreves

Jeg tror oppriktig at det ikke er så mange “normale” mennesker som får ekstraordinære resultater, men at det er “ekstraordinære” mennesker som får fantastiske resultater, det er det ikke tvil om!

Om du kunne tatt noen som drev med ekstremsport og fått de hektet på styrkeløft eller kroppsbygging så kan jeg nesten garantere at denne personen ville fått meget gode resultater innen styrkeidretten, meget raskt, nettopp på grunn av at de ikke er redde for å gi alt når de kjører på.

Mer normale mennesker gir seg der det blir ukomfortabelt og vil aldri gå lenger over smerteterskelen  enn de absolutt må, men er du av det litt mer sprø slaget så gjør du gjerne ting litt mer ekstremt og resultatene du får er også deretter.

Vet du om mange “normale” mennesker som ble mestere innen sin idrett?

LES OGSÅ – Få opp intensiteten med riktig musikk

Dette bør du gjøre

1.Treningsmiljø:

Sinnsstemningen er alt, så sørg for at du er i et miljø som tillater deg å komme inn i riktig modus. Vanlige sentre gjør ikke dette helt for meg, men om dette funker for deg så kjør på. Gjør litt research og finn andre med de samme målene som deg slik at du kan nære deg av den positive energien et slikt treningsmiljø kan gi, hver eneste gang det skal løftes!

 2. Musikk øker tenningen:

Velsignet med en egen gym så kan jeg spille eksakt hva jeg ønsker, når jeg ønsker og dermed påvirke psyken min til en stor grad. Load up all musikken på ipoden din som får blodet til å koke og spill til det spraker i ørene når du skal løfte tungt! Oi… løftet du plutselig dobbelt så mange reps…?

3. Skaff deg en treningspartner

Tren med en som har det samme målet som deg, og som er så lik i styrke som deg som mulig. Dette skaper vennskaplig konkurranse (theres no such thing) og dere presser hverandre for to-tre repetisjoner mer enn du ville tatt alene. Ikke minst så har du det morsomt på trening også, noe som ofte kan være en stor motivasjonsbooster for å komme seg på trening.

4. Bli sint!

Bli sint! Bli sint over at du ikke blir sterkere (av å ikke ta i…), bli sint over at du ikke vokser, bli sint over at fettet sitter der like hardt etter tre måneder med dvask trening, bli sint over at idioten ved siden av deg som ikke følger noe som helst program ser bedre ut enn deg!!!

Hmm… han trener jo veldig hardt da… Hver gang… Hmm…?

Latskapen må du fjerne selv

Bestem deg for å finne tilbake gnisten du hadde i begynnelsen og angripe stangen til den bøyer seg, manualene til du knuser håndtakene og kablene… skal få stå i fred!

BØY STÅL!

Nå hva venter du på? Drikk kaffen din og gå og løft som du mener det! Du skal ikke trene, DU SKAL BØYE STÅL!

Guide i egenmassasje

Guide i egenmassasje

Denne guiden i egenmassasje vil kunne holde skader og smerter på avstand, samtidig som du sparer flere tusenlapper på behandling hvert eneste år.