Overnight Oats – Frokosten som er klar i det du åpner kjøleskapsdøren

Overnight oats er en variant av havregrøt som lager seg selv i kjøleskapet over natten.

overnight

Overnight Oats kan varieres i det uendelig med smakskombinasjoner og topping, så bli inspirert og finn din favoritt! I motsetning til vanlig havregrøt så spises den kald.

Finn den rikige mengdefordelingen mellom melk, yoghurt og havregryn så får grøten den riktige konsistensen etter en natt i kjøleskapet.

Grunnoppskrift for den nøytrale versjonen

  • 1 dl melk
  • 1 dl mager kesam/ gresk yoghurt
  • 1,5 dl havregryn
  • Søtning etter smak – steviadråper, steviapulver, sukrinmelis etc. 

Bland sammen ingrediensene, og tilsett evt. det lille ekstra for å få smak på grøten. Hvis du bruker proteinpulver i, så må du tilsette litt ekstra væske. Hell blandinga over i en skål, dekk til med plast og la den stå minst 6 timer kaldt. Rør litt før du spiser den, og ha evt. over valgfri topping.

5 smakrike varianter

  • Rasberry Overnight Oats.Tilsatt frosne bringebær, toppa med kiwi, valnøtter og blåbær.
  • Coconut Overnight Oats. Erstatt yoghurt med fullfett kokosmelk. Toppa med banan, bær og Questbar.
  •  Chocolate Overnight Oats. Tilsatt kakaopulver, proteinpulver i sjokoladesmak, en klype salt. Toppa med banan og friske bær. Tilsett litt sterk kaffe for å få mocca overnight oats. 
  •  Blueberry Overnight Oats. Tilsatt frosne blåbær, toppa med ett dryss kanel, bær og valnøtter.
  •  Peanutbutter Overnight Oats. Tilsatt PB2 peanøttpulver, toppa med bringebær, banan og kalorifri walden farms sjokoladesaus. 

overnight2

Håper du fikk inspirasjon til en tidsbesparende, sunn, næringsrik, enkel og mettende frokost! Bruk kreativiteten, det er ingenting annet enn fantasien som setter grenser!

Guide i egenmassasje

Guide i egenmassasje

Denne guiden i egenmassasje vil kunne holde skader og smerter på avstand, samtidig som du sparer flere tusenlapper på behandling hvert eneste år.