Skulderpress m/ stang

Skulderpress med stang er en øvelse som belaster anterior (fremre), lateral (midtre) og posterior (bakre) del av skulderen, litt avhengig av belastning og teknikk.

Teknikk

  1. Gå under stangen i racket med den ene foten fremst.
  2. Ta et overhåndsgrep rundt stangen, som er litt bredere enn skulderbredt
  3. Press stangen opp fra brystet, samtidig som du selv kommer litt under stangen, ved å flytte armene opp og svakt tilbake.

Sjekk også Mark Rippetoes gjennomgang av teknikk i stående skulderpress

12 svar

Vi oppfordrer alle til å delta aktivt i diskusjonene på bloggen, uansett kunnskapsnivå. Her er det fritt frem å komme med personlige meninger, tips, observasjoner, faglig prat, stille spørsmål, eller rett og slett si man likte artikkelen.

Spørsmål som ikke er relatert til artikkelen anbefaler vi at du får hjelp med i forumet.

  1. 1
    Leander

    beste skulderøvelsen

  2. 2
    jake

    Mulig å gjøre denne øvelsen sittende?

  3. 3
    Fredrik Stølen

    Den ene foten blir ikke satt fram på noen av filmene?

  4. Pingback: Så mye må du trene for å få god effekt - Fitnessbloggen

  5. Pingback: Dette gir deg sixpack på rekordtid - Fitnessbloggen

  6. Pingback: Tren hele kroppen hver gang du trener - Fitnessbloggen

  7. Pingback: Bygg grunnstyrke med Starting Strength - Fitnessbloggen

  8. Pingback: X-Press – For deg som vil ha muskler - Fitnessbloggen

  9. Pingback: Starting Strength – verdens mest anerkjente styrkeprogram - Fitnessbloggen

  10. Pingback: Så lite kan jenter trene, men likevel få gode resultater - Fitnessbloggen

  11. Pingback: Pro-Gram - Effektivt fullkroppsprogram for økt styrke og muskelmasse - Fitnessbloggen

  12. Pingback: Rumpetrening - baseøvelser, aktivering, isolasjon og treningsprogram - Fitnessbloggen

Bli med i diskusjonen

Gjester setter brukerbilde hos Gravatar (få ditt eget her)