Pushups

Pushups er en av de aller beste øvelsene du kan gjøre, og det beste av alt – du bruker din egen kroppsvekt som motstand. Pushups finnes i utrolig mange varianter og er en funksjonell øvelse som kan anbefales uansett idrett eller målsetting.

Teknikk

  1. Start med armene utstrakt. La albuene være i 45 graders vinkel fra kroppen.
  2. Stram magen og senk kroppen i en kontrollert bevegelse mot gulvet.
  3. Når brystet er like ovenfor gulvet, kan du presse deg opp igjen.
  4. Stram magen og rumpa under løftet, for å ha en fin og rett linje i kroppen.

Pushups finnes som nevnt tidligere, i mange varianter og med ulik vanskelighetsgrad. Ved å plassere noe under beina, vil du gjøre øvelsen vanskeligere – og motsatt: om du løfter armene eller treffpunktet på overkroppen høyere opp, blir øvelsen lettere. Det samme gjelder om du tar pushups fra knærne.

4 svar

Vi oppfordrer alle til å delta aktivt i diskusjonene på bloggen, uansett kunnskapsnivå. Her er det fritt frem å komme med personlige meninger, tips, observasjoner, faglig prat, stille spørsmål, eller rett og slett si man likte artikkelen.

Spørsmål som ikke er relatert til artikkelen anbefaler vi at du får hjelp med i forumet.

  1. Pingback: 5 gode grunner til å trene pushups - Fitnessbloggen

  2. Pingback: 49 treningstips til kvinner og deres personlige trener - Fitnessbloggen

  3. Pingback: X-Press – For deg som vil ha muskler - Fitnessbloggen

  4. Pingback: Karianne Skillberg » -Andre konkurranse Det Nye Jenta-

Bli med i diskusjonen

Gjester setter brukerbilde hos Gravatar (få ditt eget her)