Pushups med strikk

Pushups med strikk fungerer i prinsippet som pushups, men med ekstra belastning over ryggen. Dette kan gjøres på mange ulike måter, men jeg anbefaler at det utføres med strikk. Da vil man få en jevn og fin belastningskurve under hele bevegelsesbanen, samtidig som at det er mer skånsomt mot ryggen, enn andre varianter, som gjerne innebærer vektskiver og manualer oppå.

Teknikk

  1. Legg strikket rundt øvre del av rygg. Hold det nede ved å legge det under hver håndflate.
  2. Pass på at strikket ligger over albuen, hvis ikke sklir det bare av.

3 svar

Vi oppfordrer alle til å delta aktivt i diskusjonene på bloggen, uansett kunnskapsnivå. Her er det fritt frem å komme med personlige meninger, tips, observasjoner, faglig prat, stille spørsmål, eller rett og slett si man likte artikkelen.

Spørsmål som ikke er relatert til artikkelen anbefaler vi at du får hjelp med i forumet.

  1. 1

    siger:[...] hele inivretewet på Advice Digitals hjemmeside. ▶ No Responses /* 0) { jQuery('#comments').show('', change_location()); [...]

  2. Pingback: 5 gode grunner til å trene pushups - Fitnessbloggen

Bli med i diskusjonen

Gjester setter brukerbilde hos Gravatar (få ditt eget her)