Pushdown med tau

Pushdown med tau (eller triceps pushdown som også mange kaller den) er en god øvelse for baksiden av overarmen. MyRevolution coach Børge Fagerli illustrerer på videoen ovenfor en av variantene du kan kjøre for å skape mer strekk i muskulaturen. Den korte bevegelsesområde gjør at man trener i muskelens mest effektive «range of motion» (bevegelsesområde)

Teknikk

  1. Sammenlignet med stang, vil pushdown med tau øke muskelaktiveringen (EMG). Dette gjelder spesielt om du jobber med to seperate tau, framfor å bruke et enkelt.
  2. Plasser den ene foten godt fremfor den andre, mens du senker ryggen ned til nesten 90 grader
  3. Kjør korte og effektive repetisjoner uten å låse ut albuen. Dette gir konstant spenn, og er derfor ypperlig som øvelse i et myoreps-program.

2 svar

Vi oppfordrer alle til å delta aktivt i diskusjonene på bloggen, uansett kunnskapsnivå. Her er det fritt frem å komme med personlige meninger, tips, observasjoner, faglig prat, stille spørsmål, eller rett og slett si man likte artikkelen.

Spørsmål som ikke er relatert til artikkelen anbefaler vi at du får hjelp med i forumet.

  1. Pingback: Ga FHM-redaktøren sixpack på 12 uker - Fitnessbloggen

  2. Pingback: Fyrstikkprogrammet - Oppskriften på å gå fra fyrstikk til tømmerstokk - Fitnessbloggen

Bli med i diskusjonen

Gjester setter brukerbilde hos Gravatar (få ditt eget her)