Liggende triceps extension

Triceps extension er en øvelse for baksiden av overarmen (triceps brachii) og kan gjennomføres både stående, sittende, og liggende på skrå eller flat benk.

Betydningen av triceps kan nødig undervurderes, om målet er større og sterkere overarmer. Visste du at den hos mange utgjør rundt 2/3 (over 60 %) av armen? Med andre ord: en god grunn til å trene baksiden!

Teknikk

  1. Legg deg ned på en skrå eller flat benkpress
  2. Ta tak i en eller to manualer og legg deg ned.
  3. Press de først opp og litt tilbake mot hodet, slik at du kjenner at triceps har en naturlig spenn i seg
  4. Senk de kontrollert ned mot baksiden av hodet
  5. Press opp igjen, uten at du kobler ut triceps i topposisjon.

Ingen svar

Vi oppfordrer alle til å delta aktivt i diskusjonene på bloggen, uansett kunnskapsnivå. Her er det fritt frem å komme med personlige meninger, tips, observasjoner, faglig prat, stille spørsmål, eller rett og slett si man likte artikkelen.

Spørsmål som ikke er relatert til artikkelen anbefaler vi at du får hjelp med i forumet.

Bli med i diskusjonen

Gjester setter brukerbilde hos Gravatar (få ditt eget her)