Lårcurl med hantel

Liggende lårcurl med hantel er en kjempegod øvelse for baksiden av låret (hamstring). Det at det holder å ha en manual og en benk å ligge på, gjør det også til en utmerket øvelse for hjemmebruk

Teknikk

  1. Legg deg på en flat eller skrå benk
  2. I starten kan det være en idé å få treningspartneren til å plassere manualen mellom føttene, men om du prøver deg litt frem, skal det gå greit å gjøre det selv også
  3. Klem beina sammen, samtidig som du lar tærne peke svakt utover
  4. Ikke strekk helt ut i bunnposisjon, da det kan øke risikoen for skader
  5. Utfør øvelsen i en jevn og fin bevegelse

3 svar

Vi oppfordrer alle til å delta aktivt i diskusjonene på bloggen, uansett kunnskapsnivå. Her er det fritt frem å komme med personlige meninger, tips, observasjoner, faglig prat, stille spørsmål, eller rett og slett si man likte artikkelen.

Spørsmål som ikke er relatert til artikkelen anbefaler vi at du får hjelp med i forumet.

  1. Pingback: Oppdatert versjon av PSMF-dietten - Fitnessbloggen

  2. Pingback: Intensitet og volum: Kombiner det beste fra to verdener - Fitnessbloggen

  3. Pingback: Fakta: Du kan bygge muskler uten benkpress, markløft og knebøy - Fitnessbloggen

Bli med i diskusjonen

Gjester setter brukerbilde hos Gravatar (få ditt eget her)