Intervju med May-Britt Fløan

I andre del av Veien mot Norway Open skal vi bli bedre kjent med en av jentene, nemlig May-Britt Fløan.

I første artikkel i serien Veien til Norway Open, fortalte vi at grenen bikini fitness for første gang blir arrangert i Norge under Norway Open den 29. september. May-Britt Fløan (23) er en av de jentene vi skal følge på veien til å stille i bikini fitness.

Profil may1 280x373

May-Britt er 160 cm høy, og i skrivende stund 58 kg. Hun kommer opprinnelig fra en liten kystkommune som heter Flatanger, men har i de siste 8 årene bodd i Namsos. Hun trener til vanlig på et lokal gym der hun bor, men tar turen til Kaliber for formsjekk og poseringstrening så ofte hun får det til å gå opp i hverdagen. I dag var jeg så heldig å få bli med den sjarmerende jenta på en av hennes treningsøkter, da hun var i Trondheim.

Jeg møter henne utenfor Kaliber Gym og praten går lett mens vi venter på at Gunnar skal dukke opp. Hun forteller at hun startet å trene styrke for fullt for 3 år siden og har alltid syntes at en godt trent kropp ser både sunn og frisk ut. Og gjennom ulike treningsblogger har interessen for styrketrening bare økt. Og da hun en dag ved en tilfeldighet kom over Kristine Weber sin blogg, begynte hun å tenke tanken på å stille, og i dag er hun selv på god vei mot sin første konkurranse.

Gunnar kommer og vi rusler alle tre inn på gymmet. Treningsøkten starter med knebøy og May-Britt kjørte et imponerende sett på 21 repetisjoner med 60 kg. Mellom de ulike øvelsene som står på treningsprogrammet den dagen får jeg vite at hun har både samboer, barn og er i full jobb.

may nr 1 672x469

may nr 2 672x550

Fortell litt om hvem du er. Hvordan får du tid til å kombinere jobb, trening og barn? Hva er det som motiverer deg?

Jeg ser på meg selv som et veldig prioritert menneske. Det gjør at jeg får bedre tid til familie, venner, samboer og barn. Både jeg og samboeren min er over gjennomsnittet interessert i trening, noe som gjør ting enklere. Jeg lager alltid maten min en kveld i forveien, for å slippe å tenke på det om morgenen, og de ukene jeg jobber sent trener jeg på morgenen. De ukene jeg jobber formiddag, prøver vi å ordne med barnevakt etter hun har lagt seg slik at vi kan dra på trening sammen for å spare tid. Helgene er treningsfrie siden jeg trener mandag til fredag. Motivasjonen min kommer enkelt fra at jeg får mere energi av å trene, og jeg både ser og føler meg bedre.

Hva er din favorittøvelse og «verstingøvelse», og hvorfor?

Akkurat nå er det militærpress som er favorittøvelsen, «verstingen» er vel bulgarske utfall, men ikke å misforstå, den er faktisk en av de beste øvelsene jeg har på programmet, men jeg tar meg helt sinnsykt ut på den, og jeg er helt utslitt etterpå. Så den kjennes utrolig godt.

may 3 672x401

may 4 672x482

Hvordan er treningsopplegget ditt?

Jeg trener 3 splitt, 3 sett og 3 øvelser per muskel gruppe. Jeg trener 5 dager i uka pluss 20 min kardio etter styrkeøkta.

Hvilke muskelgrupper er du mest og minst fornøyd med?

Akkurat denne uka må jeg si meg mest fornøyd med beina og rumpa, men jobber iherdig for å presse frem litt mer skuldermuskler for tiden.

Kan du si noe om hvordan det blir å stille i bikini?

Gleder meg utrolig mye, spesielt siden det er for aller første gang i Norge. Man blir med på en helt ny gren innen fitness og det gjør det enda mere spennende.

may 7 672x404

Vi gleder oss til å se mere til May-Britt i tiden fremover, og i kommende utgaver av denne artikkelserien får dere også se henne og de andre jentene på poseringstrening. Hun har også sin egen blogg som du kan følge henne på.

Les også serien fra i fjor

IMG 4112 280x391

Likte du saken? Del den med andre!

6 svar

Vi oppfordrer alle til å delta aktivt i diskusjonene på bloggen, uansett kunnskapsnivå. Her er det fritt frem å komme med personlige meninger, tips, observasjoner, faglig prat, stille spørsmål, eller rett og slett si man likte artikkelen.

Spørsmål som ikke er relatert til artikkelen anbefaler vi at du får hjelp med i forumet.

  1. 1
    Hanne

    «Et prioritert menneske», eller en person som er flink til å prioritere?

    Det ene litt mindre sympatisk enn det andre :P

  2. Pingback: Intervju med Julie Oftedal - Fitnessbloggen

  3. 2
    Halla

    Kneet framfor tåa på bulgarske utfall?! Hos ein aktiv utøver! Fuark!

  4. 3
    kine

    Knær kan komme over tærne! Men kneet skal ikke dette ut eller inn i forhold til tærne,men stå midt over foten.

  5. Pingback: Har en drøm om å vinne bikini fitness under Norway Open - Fitnessbloggen

  6. Pingback: Kun tre uker igjen til årets store fitness-begivenhet - Fitnessbloggen

Bli med i diskusjonen

Gjester setter brukerbilde hos Gravatar (få ditt eget her)