;
;

Bikini Fitness – 7 utøvere svarer på 4 spørsmål før Nordisk Mesterskap

Om 5 dager reiser 7 norske jenter til Tallinn for å konkurrere i Nordisk Mesterskap i Bikini Fitness. Vi stilte de 4 spørsmål hver.

eileen1

Foto: Eileen er veldig fornøyd etter NM-gullet i den høye klassen (+168 cm).

Det norske Bikini Fitness-landslaget reiser til Tallinn, hovedstaden i Estland, for å konkurrere i Nordisk Mesterskap den 19 oktober. I den forbindelse har vi sendt de 7 deltagerne Sandra Jokic, Charlotte Mentzoni, Linn Cesilie Tovås, Veronica Dalsnes, Eileen K. Røst, Linda Simonsen, Ingrid Rødal 4 spørsmål relatert til NM, treningen deres og hva de tenker om Nordisk Mesterskap.

De 4 spørsmålene er:

  1. Hvilke forventninger har du til Nordisk og hvilken plassering er du fornøyd med?
  2. Hvem var den første du enten ringe/sendte sms til etter at du var ferdig med NM?
  3. Hvilken posering er din beste?
  4. Hva er favorittøvelsene dine for rumpa?

Linn Cesilie Tovås (-168 cm)

linn1Meritter: 1. plass NM 2013, 1. plass Stavanger Open 2013, 3 plass Norway Open 2012.

1. Jeg har ikke noen forventninger til i det hele tatt. Selvfølgelig er det utrolig gøy om det går bra, men jeg velger heller å holde forventningene mine litt nede også får alt annet bare bli en bonus. Det er viktig å huske på de som deltar under Nordisk er de som har tatt topplasseringer i sitt eget land – så for meg er det veldig gøy at jeg i det store og hele får lov til å stå på den scenen.

2. Jeg ringte faktisk mamma rett etter jeg kom av scenen etter finalerunden – altså før premieutdelingen. Jeg følte jeg hadde rotet det litt til på t-walken og ble litt ekstra nervøs før premieutdelingen, så da var det godt å få høre noen gode ord hjemmefra. Rett etter premieutdelingen ringte jeg selvfølgelig tilbake til mamma, og så ble det også en telefon til kjæresten.

3. Jeg føler poseringen for baksiden av kroppen kanskje er min sterkeste side.

4. Jeg har flere øvelser jeg liker veldig godt når det kommer til trening av bakdelen – og favorittene hos meg er blant annet hip thrust, pull throughs, strake markløft, rumenske markløft og ettbeins reverse hyper.

Eileen K. Røst (+168 cm)

eileen1Meritter: 1. plass NM 2013 og 2. plass Stavanger Open 2013.

1. Det blir veldig spennende å konkurrere mot vinnere fra andre land! Jeg tror det blir tøff konkurranse,men hadde jo vært stas med finaleplass vertfall. skal være skikkelig fornøyd om det blir pallplassering uansett så gleder jeg meg til en helt ny erfaring.

2. Min samboer Christian satt i salen å så på,men jeg måtte ringe han å juble litt uansett! så snakket jeg med mamma og pappa. Mamma rakk å ringe meg først faktisk. kom meg såvidt backstage før hun var på tråden! Hun og familien satt å streamet begge stevner og var heiagjeng fra stua!;)

3. Jeg synes backpose’n er den beste. Det var ikke favoritten i starten,men med litt øvelse, diett og vurderinger på poseringen så er jeg veldig fornøyd med den.

4. Jeg har mange favorittøvelser for rumpa, blant annet reverse hyper i kabel, glutebridge og hip-thrust, pull-through med mer. Det viktigste er å skvise rumpa.

Sandra Kjøsnes Jokic (-163 cm)

sandra1Meritter: 2 plass NM 2013.

1. Forventninger tørr jeg ikke ha! På nordisk skal jeg bare kose meg og nyte siste konkurransen for denne sesongen. Vil være fornøyd og takknemlig bare av å ha fått lov til å stille, men selvfølgelig håper jeg på en finale plass, det for være målet. Aner ikke hvordan standarden er under utenlandske konkurranser, så det skal bli nok en lærerik og morsom erfaring å ta med seg videre.

2. Det er jeg faktisk ikke sikker på, hadde 23 ventende meldinger da forbedømmingen var ferdig, av folk som hadde fulgt med på livestream og heiet på meg, så det ble vell en felles melding til alle sammen da jeg fikk beskjeden om at jeg var videre til finalen!

3. Er selv fornøyd med side-poseringene mine, og nå som jeg har endret på frontposisjonen så begynner vell den å ligne noe også! Merket godt jeg ikke hadde øvd godt nok uten speil før NM, da det kjentes helt merkelig ut på scenen, så det er tatt i betraktning nå til Nordisk Mesterskap.

4. Har lenge slitt og sliter fortsatt med å få ordentlig kontakt med rumpa, utrolig irriterende når låra tar over jobben, men fått nytt program av Gunnar i går, som visst nok skal gi underverker. Så jeg får bare pine meg igjennom, så for dere følge med, så til nå er en av favoritt øvelsene cable-squat, da kjennes det godt i stumpen.

Linda Simonsen (+168 cm)

linda1Meritter: 2. plass NM 2013

1. Jeg fikk 2. plass i NM og målet får da være å vinne. Men selv om det er målet, så vil jeg også være fornøyd med topp 3. Det gir meg mulighet til å være med på videre stegner.

2. Den første jeg ringte var mamma, selvfølgelig var det det.

3. Favorittposeringen min er front-pose med twist.

4. Jeg har flere rumpe-øvelser jeg liker. Knebøy, gående utfall, og hip-thrust med hantel og beina på step-maskin er gode synes jeg.

Veronica Dalsnes (+168 cm)

vero1Meritter: 2. plass Stavanger Open 2013, 2. plass NM 2013.

1. Det første målet må være å komme seg til finalen. Topp 6 i et Nordisk Mesterskap hvor de beste fra hvert land konkurrerer, er en realistisk målsetning. Hvis jeg først kommer til finalen vil det være naturlig at neste mål blir å komme på pallen. Det ville vært kjempemorsomt.

2. Det strømmet på med sms, så jeg er litt usikker på hvem jeg først hadde kontakt med. Det var i alle fall veldig mange gratulasjoner og mye å svare på.

3. Jeg synes forsåvidt jeg behersker både foran, bak og side-poseringene godt, men alt kan samtidig bli mye bedre. Om jeg skulle plukket meg ut en favoritt, så er det bakposeringen.

4. For at man skal kjenne det godt i rumpa handler det like mye om hvordan man gjør øvelsen og hvilken mobilitet man har. Mange inkluderer korsryggen for mye i øvelser som hip-thrust og glute bridge eller får ikke til å strekke ut hofta. Da sier det seg selv at det ikke blir skikkelig rumpe av det. Så da må man tøye hofteleddsbøyeren. Det er også viktig at man får kontakt med rumpa. Når det er gjort er det bare å bli kjempesterk i glutebridge/hip-thrust, pull through, glute kickbacks, reverse hyper, cable squats, knebøy, GHR++

Ingrid Helene Rødal (+168 cm)

ingrid1Meritter: 3. plass Stavanger Open 2013, 3. plass NM 2013.

1. Jeg har ingen forventninger til Nordisk. Jeg vet ikke hvem jeg møter eller hvordan formen og sceneopptredenen de andre utøverne er og det er heller ikke noe jeg kan gjøre noe med. Og selv om det høres ut som en klisje, er jeg faktisk veldig fornøyd bare med å kunne delta i et mesterskap. Målet er derimot en plass på pallen, det hadde vært utrolig morsomt. Men jeg velger å ta en ting av gangen, og håper i første omgang å karre meg til finalen.

2. Det var ingen tvil om hvem jeg skulle ringe først, det var mammaen min. Støtten fra familien har vært veldig fin å ha med seg og det å vite at de gleder seg over det jeg har fått til, er kjempemorsomt.

3. Jeg føler side-poseringen er min beste. Alle tre kan selvsagt bli bedre, men i den føler jeg at jeg får visst meg best fram.

4. Jeg har mange favoritter her, men jeg synes knebøy er en veldig bra øvelse for rumpa. Rumpa er jo en viktig muskel i knebøy, og blir man sterkere så så vil jo rumpemuskelen bli sterkere og større. Synes også hip-thrust er en kjempegod øvelse som tar veldig bra. Bulgarske utfall om du står litt lengre fram på foten er også en veldig fin øvelse, selv om den også tar bra på framsiden og baksiden.

Charlotte Mentzoni (-163 cm)

charlottementzoni2 copyMeritter: 3. plass Stavanger Open 2013, 3. plass NM 2013.

1. Jeg synes det er stort og spennende å få reise og representere Norge i Nordisk, så jeg er ganske fornøyd med bare det! Jeg har ikke sett på deltakerlisten over de som stiller, så jeg vet ikke hvor mange det er, men det hadde vært utrolig gøy å få gått T-walk!

2. Jeg ringte først samboeren min, lillebroren min og kjæresten hans.

3. Den poseringen jeg er mest fornøyd med, er bakposeringen.

4. Jeg synes dype knebøy gir veldig god effekt på rumpa, så det må bli det som er favoritten min.

 

Guide i egenmassasje

Guide i egenmassasje

Denne guiden i egenmassasje vil kunne holde skader og smerter på avstand, samtidig som du sparer flere tusenlapper på behandling hvert eneste år.