;
;

Større brystmuskler med dips

Med disse 4 tipsene vil du kunne dramatisk forbedre treningseffekten av den populære brystøvelsen dips

kallset

Styrkeøvelsen dips er en av de aller beste øvelsene for å bygge store og markerte brystmuskler. Men mange sliter dessverre med dårlig eller ineffektiv teknikk. Her får du fire konkrete tips som gjør dips til en mer effektiv øvelse.

LES MER HER: Dips for bryst (øvelsesinstruksjon)

4 tips som øker effekten av dips

1. Ikke gå for dypt

Går du for dypt vil du utsette skuldrene dine for unødig mye stress, uten at det gir noe ekstra stimuli på brystet. Noe dypere enn 90 grader i albueleddet er ikke nødvendig.

2. Ikke lås ut albuene i topposisjon

Så fremt du ikke skal konkurrere i Athletic Fitness trenger du ikke låse ut albuene i toppen. I øvre del vil du uansett stort sett bare triceps på baksiden av overarmen for å låse ut. Unngår du dette vil du bevare spennet i brystmusklene.

belte3. Flytt tyngdepunktet framover

Tradisjonelle tips utføres med beina i kryss og en forholdsvis vertikal overkropp. Når det er brystet som skal trenes bør du derimot flytte tyngdepunktet framover. Len deg rolig framover, samtidig som du flytter beina fram nedenfor deg. Se ned!

4. Bruk brystsele i stedet for dipsbelte

Dipsbeltet vil bare opprettholde et tyngdepunkt som er for langt tilbake. Kjøp deg heller en brystsele og legg presset rundt brystmuskelen.

Referanser

  1. BodyRecomposition.com (forum)
  2. Børge Fagerli, Coach MyRevolution
Guide i egenmassasje

Guide i egenmassasje

Denne guiden i egenmassasje vil kunne holde skader og smerter på avstand, samtidig som du sparer flere tusenlapper på behandling hvert eneste år.