;
;

Kjetil Åmdal

Kjetil Åmdal Kjetil Åmdal er litt over middels interessert i trening og kosthold, og er opptatt av å gjøre disse tingene enklere og mer folkelige enn de fremstår i dag. Han forsøker iblant å bidra med tanker om ting som funker for han, og som han har følt på sin kropp.

Fitnessbloggen forklarer

Fitnessbloggen forklarer

I lys av dagens oppslag i Dagens Næringsliv har vi andre skribenter og bidragsytere på Fitnessbloggen lyst til å kommentere det som blir skrevet.

Periodisk faste for dummies

Periodisk faste for dummies

Periodisk faste har etter hvert blitt en veldig populær måte å spise på, og et slikt paradigmeskifte bringer gjerne med seg en del spørsmål. Disse skal jeg forsøke å svare på her.

Får du tyn fordi du lever sunt?

Får du tyn fordi du lever sunt?

«Skal du på trening nå igjen? Synes ikke du gjør annet, jeg. Også den maten du spiser… bare kylling og brokkoli. Du må jo LEVE litt også da!» Hørt det før?

Lag ditt eget treningsprogram, del 1: Hvorfor?

Lag ditt eget treningsprogram, del 1: Hvorfor?

Det finnes mange gode ferdige treningsprogrammer der ute, men det beste programmet er fortsatt det du kan kalle ditt eget, som er tilpasset dine personlige forutsetninger og målsetninger. Fitnessbloggen viser deg hvordan du kan lage ditt eget treningsprogram!

Har vi behov for sunnhetsbegrepet?

Har vi behov for sunnhetsbegrepet?

Mange snakker om det, men de færreste vet hva det faktisk vil si. Hvordan definerer vi egentlig hva som er sunt og hva som ikke er sunt? Har vi i det hele tatt behov for denne definisjonen?

En uke med periodisk faste

En uke med periodisk faste

ADVARSEL: Dette innlegget kan virke støtende på enkelte grupperinger, deriblant lavkarbodisipler, personer med insulinfobi, og de som foretrekker å «holde forbrenningen i gang» hele dagen.

Slik bør fyrstikker trene styrke

Slik bør fyrstikker trene styrke

Vi kommer ofte over utsagn som «det kommer an på hvem du er» og «det varierer fra person til person.» Men hva betyr egentlig dette, og hvordan i alle dager skal du finne råd som passer for en fyrstikk slik som deg og meg?

Ikke hør på kroppen din

Ikke hør på kroppen din

Om du tror «lytt til kroppen din» betyr fullstendig treningsfri bare nesa renner så smått og halsen er litt vond, har du nok dessverre misforstått.

Har du ikke tid til å trene?

Har du ikke tid til å trene?

Ved å investere tre usle timer hver uke – 1,8% av tiden din! – kan du komme langt på vei mot å få den kroppen du ønsker deg. Derfor er det bare deg selv du lurer når du dropper treningsøkter og syter over at du ikke har tid til å trene.

God og mett med periodisk faste

God og mett med periodisk faste

Periodisk faste er slettes ikke bare for de aller mest seriøse kostholdsfanatikerne. Det er tvert imot en praktisk, fleksibel og innovativ måte å gjøre det på, om du verdsetter metthetsfølelsen.