;
;

71 årsaker til at du kanskje blir oppfattet som en «idiot» på gymmen

Les denne og unngå å være en av mange gym-idioter.

fail

Langt over halvparten av de som er innom treningsstudioet hver dag, gjør ikke annet enn å kuke rundt. Det ser ikke ut som de har noen plan eller mål med det de foretar seg. Dette gjenspeiles også i at resultatene uteblir.

Her får du en liste for å kontrollere at du ikke bare er en «gym-idiot», men faktisk vet hva du driver med. Noen av punktene gjelder mest menn, mens noen er ment for damene.

Hva skal kriteriene være? At du svarer ja på minst 5 av punktene? :)

PS: Teksten er ment å være uformell og uhøytidelig. Le gjerne av deg selv.

Du er en Gym-Idiot hvis…

  1. Du ler av personer som har dårlig teknikk, uten å hjelpe til eller si i fra.
  2. Du tror du vet best og kan mest fordi du har størst muskler.
  3. Du trener ikke beina, eller ender opp med å hoppe over beindagen annen hver uke.
  4. Du driter i teknikken. Det viktigste er å få opp vekten.
  5. Du rydder ikke etter deg fordi personen før deg ikke ryddet etter seg.
  6. Du trener i dongribukse.
  7. Du går i 3 km/h på tredemølla mens du leser siste nummer av dette bladet.
  8. Du opptar så mye utstyr som mulig for å bli lagt merke til.
  9. Du trener situps fire ganger i uken, fordi du skal ha sixpack til sommeren.
  10. Du går rundt og later som at dine enorme lats forhindrer deg å gå normalt.
  11. Du forteller alle rundt deg at protein er steroider, eller at protein er inngangen til doping.
  12. Du sminker deg i flere timer før du skal på trening og unngår å svette.
  13. Du følger det samme programmet måned etter måned selv om resultatene uteblir.
  14. Du trener bicepscurl i knebøy-racken.
  15. Du er mer opptatt av å posere i speilet mellom settene, enn hva du gjør mens du trener.
  16. Du gir alle damene som går forbi deg «blikket».
  17. Du prater dobbelt så mye som du løfter.
  18. Du trener alle øvelsene i umiddelbar nærhet til damene som trener hip-thrust og glute-bridge.
  19. Du bruker 0,1 sekunder på å senke stanga i benkpress for å være sikker på å brekke noen ribbein og klare å sprette den opp igjen.
  20. Du begynner å prate til folk mens de løfter og fortsetter med det selv om de ber deg holde kjeft.
  21. Du hiver på alt for masse vekter i beinpressen og bruker armene dine til å presse vektene opp og ned.
  22. Du tror at kvartbøy og halvbøy er det samme som knebøy.
  23. Du løfter benkpress som denne karen.
  24. Du stønner som en fødende mor når du trener bicepscurl.
  25. Du tror at det å spotte ei dame under knebøy er en gratis mulighet til å beføle henne.
  26. Du trener i singlett og brystvortene dine (menn) henger ut på hver sin side.
  27. Du bruker 5 sekunder på å ta 10 repetisjoner i benkpress.
  28. Du beskylder alle som er større enn deg for å bruke steroider.
  29. Du trener med 20-30 repetisjoner fordi du vil ha lange og slanke muskler.
  30. Du holder deg til de rosa manualene fordi du ikke vil bli stor.
  31. Du har 6 forskjellige øvelser for biceps og 3 forskjellige for bein.
  32. Du trener aldri legger når de burde vært det viktigste for deg.
  33. Du tror at du må drikke proteinshaken samme sekund som du er ferdig med det siste settet ditt.
  34. Du drar hjem bare fordi benkpressen var litt tyngre i dag enn forrige gang.
  35. Du bare ser på gymmet som en sjekkeplass.
  36. Du tar bare i mot tips fra personer som er større enn deg.
  37. Du vasker ikke klærne dine mellom hver gang du er på gymmet.
  38. Du hiver manualene i gulvet etter at du er ferdig med å bruke dem.
  39. Du starter treningen med å kjøre bicepscurl.
  40. Du har med deg snacks og godteri på trening. Ja, noen har faktisk med seg dette!
  41. Du tørker ikke bort svetten din fra utstyret når du er ferdig med å bruke det.
  42. Du okkuperer (minst) tre sett manualer for å kjøre droppsett bicepscurl – gjerne midt i rushtida.
  43. Du velger den minst strategiske plasseringen på gulvet, og dermed ender opp med å stå i veien for alle andre rundt deg.
  44. Du dusjer deg selv i parfyme før du drar på trening. Greit nok, litt er greit, men ikke overdriv…
  45. Du har med «ja-nei»-maskinen i treningsprogrammet ditt.
  46. Du bruker joggeskoene du har gått med ute, inne på gymmen. Steiner,grus og sand er ikke digg å skrape rumpe, albuer osv på.
  47. Du trener tre og en halv time, hver økt- og skryter av at du ‘har trent så sykt lenge’ til alle du møter på senteret.
  48. Du spotter en annen selv om han ikke trenger det eller har bedt om det.
  49. Du tar med deg ryggsekken/bagen/ ja til og med reisekofferten bort en av benkene, som du så okkuperer i 2 timer mens andre venter i kø. Snitt intensitet er 1-2 sett i kvarteret.
  50. Til tross for at sola skinner og det er silkeføre i marka, kjører du 90 minutter rolig morgencardio på mølla.
  51. Du mener det er farlig å trene med frivekter og forteller det til andre.
  52. Du klager over at du er skadet i skulderen (eller andre deler av kroppen), men fnyser når noen (jeg) anbefaler deg å gå ned på vektene. (Går gjerne litt opp den treningsøkten bare for å være sikker på at skaden er der fremdeles).
  53. Du har treningsklær og kompresjonsklær til 4000,- på deg, men kverulerer på at bananer koster 5kr.
  54. Du bruker mer penger på pre-workouts enn på mat iløpet av en måned.
  55. Du sitter på treningutstyr (spesielt benker på styrkerommet) og ikke trener, men sitter der og tar deg en prat med de andre når det er fullt av folk som leter etter plass å trene.
  56. Du supplerer med alle de mindre vektene på vektstangen istedenfor å bytte ut med de store etterhvert som man øker vekt (som å bruke fire 5-kilosvekter på hver side i stedet for én 20-kilosvekt).
  57. Du setter deg på benkpressen, sjekker facebook og instagram, og tar deg god tid imens fullt av mennesker er interessert i å trene benk. Dessuten har du på deg headset, og driter i alle andre.
  58. Du har med speilreflekskamera inn på treningssenteret og har en liten photoshoot (til bloggen).
  59. Du bruker så tunge vekter at du er heeelt avhengig av at spotteren hjelper deg både å holde igjen vekten på vei ned og å trekke den opp, men insisterer på å ta (la spotteren ta) en hel haug av repetisjoner.
  60. Du ikke kan dra på trening uten å dele det på sosiale medier.
  61. Du fniser av og baksnakker folk som trener i en godt brukt t-skjorte fra forsvaret, fordi du vet at det ikke blir god trening uten å se ut som en vandrende Nike-butikk.
  62. Du tar hang-ups slik at personen foran deg får skrittet ditt mitt i fjeset.
  63. Du stønner så høyt at det høres ut som at du blir banket, drept, får orgasme OG blir kastet utfor en bro! Fint at du tar i på trening, men du trenger ikke overdøve musikken i ørene mine takk.
  64. Du springer med treningskompisen din på samme tredemølle. (Ja, det har skjedd før).
  65. Du bruker altfor tunge vekter til biceps curls, og er helt sikker på at hvis du bare stønner høyt nok og «jokker» nok så får du de opp til slutt.
  66. Du trener settene dine på ett apparat (og er fokusert på det du driver med), så stiller det seg en person ved siden av og står og tripper, kremter og graver blikker sitt inn under huden din. Ja jeg ser deg, vil gjerne gjøre meg ferdig uten å bli beglodd. Er NOE annet man kan gjøre imens vel!
  67. Du sitter på «ja-nei-maskinen» og tekster deg igjennom settet. Når du er ferdig med det, tekster du fram til neste, og igjennom det.
  68. Du kun er på treningssenteret for å vise deg frem.
  69. Du kommer oversminket og overparfymert inn i treningsstudioet fem uker før fellesferien og sier at du skal bli fit til sommeren. Samtidig klager du over hvor tungt og kjedelig det er å trene, og ser ned på de andre jentene som enten har for mange kg, eller for mye muskler. Etter to uker er du støttemedlem for treningsstudioet og ut året.
  70. Du og din gjeng med crossfitfolk kommer inn, okkuperer 5 stasjoner, flere matter og hantler/vekter, og kjører power sets.. dere tar ikke pause før alle sammen har vært innom alle stasjonene, så «vanlig» folk må vente SYKT lenge for å kunne kjøre imellom setta deres.
  71. Du ender opp på legevakten med prolaps i ryggen etter å ha «perset» i bicepscurl. I smith-maskinen.

Kommer du på noen flere? 168 Svar Premie til den som kommer på det beste forslaget som ikke allerede står på listen! :)

Guide i egenmassasje

Guide i egenmassasje

Denne guiden i egenmassasje vil kunne holde skader og smerter på avstand, samtidig som du sparer flere tusenlapper på behandling hvert eneste år.