8 ulike typer på gymmen

Hvilken person mener du selv at du er?

På treningsstudioet finner vi alle slags mennesker. Uansett ulikheter seg i mellom har disse også en ting til felles; de trener, side om side.

Hvilken karakter nedenfor kjenner du deg selv mest igjen i? Er du kanskje en kombinasjon av flere?

1. Den superspreke «gamle» damen

Med trendye treningsklær, lette vekter, ekstrem motivasjon og et håp om at livet varer evig.

2. Personen som bor på gymmen

Her handler det meste om å bruke så lite klær som mulig, slik at så mye muskler som mulig kommer fram i synet. Godt nok er det først når brystvortene stikker fram på siden av singleten. Personen har selvsagt et bredt utvalg av GASP og Better Bodies treningsklær, for å vise at interessen for å bygge muskler er reell. På trening kommer personen med en gymbag så tror som han selv, fullstappet av klær, kosttilskudd, diverse løfteutstyr, matpakker for flere dager i strekk, osv.

3. Nybegynneren som sliter med å skjønne noe

Alle starter som nybegynnere og ingen er utlært før de kommer i gang. Men mens noen kan se på et apparat, kanskje se på at noen andre bruke det også selv skjønne hvordan det fungerer, har du de som verken skjønner hvor de skal legge på vekter eller hvordan apparatet skal brukes. Det hele ender opp som et humoristisk klipp på YouTube, hvor bare tilfeldighetene bestemte at du ikke skulle skade deg alvorlig. Et lite tips: Spør om hjelp :-)

4. Den som alltid roper i tlf på tredemøllen

Kombinasjonen tredemølle og telefonsamtale (gjerne med øretelefoner i ørene) fører ofte til høye lyder. Det virker ikke som alle skjønner hvor slitsomt det er med personen som snakker i telefonen på trening, spesielt når det sprer seg som vibrasjon i veggene og fører til klager fra leilighetene som holder til ovenfor treningsstudioet. Et lite tips er å la telefonen ligge i treningsbagen.

5. Den som svetter (ekstremt) mye

Du kan kanskje ikke gjøre så mye med svettingen din, men du kan gjøre noe med hvordan apparatene ser ut etter du har brukt dem, eller kondisjonsutstyret for den saks skyld. Det er ganske ekkelt å bruke utstyr som noen har tilgriset med masse svette, uten å ha tørket opp etter seg og brukt desinfeksjonspray på. Påse at apparatet og ellers annet utstyr er i grei stand når du er ferdig med det.

6. Den som hopper over alle beindager

Så fremt du ikke har en skade som tilsier at beintrening er komplett umulig, er det ingenting annet enn idiotisk å ikke trene bein. På gymmen har vi mange slike mennesker enda, selv om det sannsynligvis har blitt noe bedre med årene. Knebøy og tunge beinøvelser har blitt litt mer «in» i tiden også for strand-gutta kan det virke som. Sterke bein med litt rumpe gir deg finere fasong, forebygger skader, gjør deg sterkere i andre øvelser, og er en fordel i dagliglivet ved ulike utfordringer.

7. Den som tror at 20 min på tredemøllen forbrenner bort gårdagens fråtsing

Det er ikke noe poeng å gjennomføre 20 minutter med straffetrening på tredemøllen bare fordi det gikk over stokk og stein i går kalorimessig. Om du spiser en stor meny på mc donalds, fråtser i deg peppes-pizza eller bestiller deg en gigantisk milkshake oppå den vanlige maten, så skal du trene i mange-mange timer for å forbrenne den. Dropp det og tenk heller over hvorfor du heiv innpå i første omgang.

8. Alle de som tar «selfie»-bilder

 

Med instagram, snapchat, blogging, facebook m.m har det vokst fram en kjempestor gruppe mennesker som eeeeelsker selfie-bilder og det selvsagt til stor irritasjon for mange.

Hvilken av disse 8 personene ligner mest på deg selv? Er du kanskje en kombinasjon av flere? 42 Svar

Referanser

Bildene er hentet fra Buzzfeed.com. Artikkelen er inspirert av en artikkel på samme nettsted.

Guide i egenmassasje

Guide i egenmassasje

Denne guiden i egenmassasje vil kunne holde skader og smerter på avstand, samtidig som du sparer flere tusenlapper på behandling hvert eneste år.