5 eksperter om deres største treningstabber

Selv de flinkeste ekspertene har på ett eller annet tidspunkt tabbet seg ut med treningen.

ekspertfront1

Vi har alle gjort feil når det kommer til trening og kosthold. Til og med de som ses på som eksperter på området har gjort noe galt på ett eller annet tidspunkt. Her deler 5 fitness-eksperter det de mener er den største feilen de gjorde da de begynte å trene.

Greg Nuckols

Den største feilen jeg gjorde da jeg begynte å trene var å ikke ta meg tid til å lære skikkelig teknikk. Z8r5YDAn_400x400-150x150

Jeg fikk flere småskader som mest sannsynlig kunne vært unngått om teknikken min var bedre. Jeg trakk ikke skulderbladene sammen når jeg benkpresset, og hadde helt rund rygg når jeg markløftet, og endte opp med skulder- og ryggvondt som et resultat.

Heldigvis løste disse problemene seg når jeg lærte å løfte med korrekt form, og de ga meg ingen skikkelige skader. Mange er dessverre ikke like heldige.

Mike Vacanti

Den største feilen jeg gjorde: jeg var redd for å legge på meg. 8m8GoSE6_400x400-150x150

Jeg tillott aldri meg selv å ligge i kalorioverskudd av frykt for å legge på meg fett. Jeg var altfor fokusert på å beholde sixpack’en og altfor redd for at jeg ikke skulle klare å få den tilbake om den forsvant.

Holdt meg i kaloriunderskudd eller vedlikehold de fem første årene av treningen min, og de gjorde at jeg gikk glipp av mye styrke og muskelmasse.

Mitt råd: De få ekstra kg’ene kroppsfett er verdt det for «the gains».

Mike Samuels

Jeg vil si å ikke ha et skikkelig mål. da5c2f46164f026936bc993552711138_400x400-150x150

Jeg ville bli større, sterkere og ha lavere fettprosent, så jeg spiste altfor lite for å bygge muskler, gjorde altfor mye kardio, og fulgte et dårlig program uten struktur og ingen periodisering (og veldig lite beintrening!).

Jeg fokuserte for mye på å spise som bodybuilderene i Flex magazine, tenkte ikke på kalorier, og trodde jeg måtte ha et kosthold nesten uten fett.

Menno Henselmans

Som nybegynner var en av mine største feil ved programdesign at jeg hadde altfor stort fokus på deuF7wze_400x400-150x150«tilbehør». Før hver eneste treningsøkt brukte jeg mye tid på dynamisk stretching og etter hver treningsøkt brukte jeg mye tid på statisk stretching. Les denne artikkelen om hvorfor vitenskap viser at stretching ofte er bortkastet tid.

Jeg prøvde også å skulle gjøre alt samtidig. Jeg gjorde HIIT, noe jogging, og av og til strongman-greier. Jeg visste ikke at det å kombinere utholdenhet med styrketrening kan gi dårligere resultater på begge delene.

John Meadows

Den største feilen jeg tidlig gjorde var å bruke stølhet som et mål på hvor bra en treningsøkt var. ac8af5acdd069b4f3649c9856edc4136_400x400-150x150

Jeg tenkte at desto mer støl jeg var desto bedre var treningsøkta. Ikke missforstå, det er ingenting i veien med litt DOMS, men å være så støl at du ikke klarer å bevege deg vil ikke tillate deg å trene med noen form for frekvens, noe som til syvende og sist er det de fleste må gjøre for å utvikle seg til sitt fulle potensiale.

Jeg gjør alt jeg kan for å restituere raskt nå, noe som betyr å trene intenst men smart, og å bruke gode protokoller for trening.

Interessert i å høre hva flere har gjort feil? Les denne artikkelen.

Guide i egenmassasje

Guide i egenmassasje

Denne guiden i egenmassasje vil kunne holde skader og smerter på avstand, samtidig som du sparer flere tusenlapper på behandling hvert eneste år.